lørdag 23. juni 2012

Sunn og deilig iskrem for late sommerdager!


I dag fikk jeg et tips av en venn om å lage hjemmelaget banan-is av kun bananer, melk og litt vann! Full av inspirasjon gikk jeg løs på oppgaven med stor iver, men ble igjen overveldet av kreativitet. I går kjøpte jeg meg nemlig en "Green-smoothie" på cafeen "Fragrance of the heart" som ligger på Fritjof Nansens plass i Oslo. Denne inneholdt masse grønne grønnsaker samt litt banan og kanel! For en snål kombo tenkte jeg, akkurat passe mystisk til at jeg måtte prøve den og den var helt fabelaktig god!! O`lykke!!! Det som gjorde susen var smaken av banan med et hint av kanel.

Med denne fabelaktige komboen friskt i minnet ble jeg derfor litt ekstra kreativ da jeg gikk i gang med bananiskremen min, og drysset frimodig kanel oppi banan- og melkebalandingen. Jeg brukte
soyamelk i stedenfor vanlig melk fordi den har et lite hint av vanilje og fordi magen min ikke tåler vanlig melk sånn veldig godt. Så kom jeg på at jeg hadde kjøpt matyoghurt nylig og tenkte at dette var sikkert godt å ha i.. (Ja jeg vet at yoghurt også er melk men jeg tåler altså litt ;-))

Ettersom yoghurten er litt syrlig var det på sin plass med et par skjeer Sukrin+ så var den ferdig!!!

Iskremmassen helte jeg i en boks som jeg satte i fryseren. Deretter satte jeg mannen til å røre i den hver halvtime resten av kvelden, ettersom jeg skulle ut og fjonge meg med jentene ho ho! Det betydde at jeg fikk nydelig Banankanelyoghurtiskrem da jeg kom hjem :-)

Dette brukte jeg:

3/4 beger Tine matyoghurt
1 banan
2 teskjeer Sukrin+
1 dl soyamelk (blå, søtet)
1/2 ts kanel

How to:

Putt alt i en blender/stavmikser og bland til det blir en glatt suppe. Finn en passende boks som tåler å fryses, hell massen oppi og sett den i fryseren. Ta ut og rør hver halve time til den har passe konsistens og er klar til servering!

PS. Blir den allikevel for stiv i fryseren så ta den frem og la den stå på benken i 20-30 minutter og rør forsiktig før du serverer!

NYT!

Ingen kommentarer: